יועצו של הנשיא האוקראיני: "נפתח במתקפות – המצב ישתנה באופן קיצוני"

שלמה ריזל No Comments on יועצו של הנשיא האוקראיני: "נפתח במתקפות – המצב ישתנה באופן קיצוני"

יועצו של הנשיא זלנסקי אמר כי בקרוב קייב תפתח במתקפות נגדיות ש"ישנו באופן קיצוני את המצב". היועץ הוסיף כי מתקפות הנגד "יבוצעו במקביל במספר זירות מבצעיות"

הנשיא האוקראיני בשיחה עם ביידן
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה: צבא אוקראינה הודיע בשעות האחרונות כי החל במתקפות יזומות אל מול הכוחות הרוסיים שפלשו למדינה, על פי דיווחים שונים הופצצו יעדים רוסיים בנמל התעופה הבינלאומי של חרסון, המוחזק כעת על-ידי צבא רוסיה, וכן בסיס צבאי. בתקיפה הושמדו כלי טיס ומשוריינים.

בכיר בקייב טוען כי הצבא הצליח לחסל גנרל רוסי רביעי שהיה מפקד דיוויזיית הרובים הממונעים ה-150 של רוסיה.

ובמקביל נמשכים המאמצים לכונן הפסקת אש בין הצדדים. דובר הקרמלין אמר כי "רעיון של יצירת אוקראינה מפורזת כמו אוסטריה – עם צבא משלה – יכול להיראות כפשרה".

מוקדם יותר אמר אחד מיועציו של נשיא אוקראינה כי בקרוב קייב תפתח במתקפות נגדיות ש"ישנו באופן קיצוני את המצב". היועץ הוסיף כי מתקפות הנגד "יבוצעו במקביל במספר זירות מבצעיות".

מניין ההרוגים בחרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, עלה ל-500 בני אדם, מפרוץ הלחימה. כך מדווחים שירותי החירום במחוז. מנגד, רוסיה, מכחישה הרג מכוון של אזרחים אוקראינים.

הרשויות באוקראינה עדכנו כי לפחות שני בני אדם נפצעו בהפגזת בניין מגורים בן 12 קומות במרכז הבירה קייב. 37 דיירים פונו מהבניין וטרם הוברר האם בזמן התקיפה שהו במקום דיירים נוספים.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן צפוי להכריז היום על העברת סיוע צבאי נוסף לאוקראינה בסך 800 מיליוני דולרים. כך מסרו גורמים בבית הלבן.

הסנאט האמריקני אישר הלילה פה אחד החלטה המגנה את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וקוראת לבית הדין הבינלאומי בהאג לחקור אותו בגין פשעי מלחמה.

נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי הצהיר כי "עמדות אוקראינה ורוסיה בשיחות המשא ומתן להפסקת האש נשמעות מציאותיות יותר". עם זאת, לדבריו, "נדרש עוד זמן כדי שההחלטות שיתקבלו יהיו לטובת האינטרסים של קייב". הלילה נשמעו פיצוצים ואזעקות בקייב, שנתונה בעיצומו של העוצר הארוך ביותר שהוטל עליה מפרוץ המלחמה.

שרי ההגנה של נאט"ו ייפגשו היום בבריסל ויקיימו הערכת מצב בה ידונו בהשלכות של הפלישה הרוסית לאוקראינה על הברית הצבאית.

גורם אמריקני בכיר עדכן כי שר ההגנה האוקראיני, אולקסי רזניקוב, צפוי לשאת דברים בפגישה, בה ישתתף גם מקבילו האמריקני לויד אוסטין.



0 תגובות